Pentru raportarea unei statistici privind numărul de absențe total înregistrat pentru fiecare clasă, secretarul sau directorul o poate genera, urmând pașii:
1. Din meniul principal, selectează modulul Statistici și ulterior Absențe.
2. Ulterior selectează secțiunea Număr absențe pe clase;
3. Stabilește intervalul de referință pentru statistică, selectează ciclul de studiu și clasa vizată. Apasă butonul Generează raport.
Observație: În cadrul raportului generat nu este obligatorie selectarea tuturor câmpurilor. Se poate genera statistica atât pentru ani de studiu cât și pentru un ciclu de studiu.
În cazul în care selectezi doar perioada, fără a mai completa și celelalte filtre, sistemul generează această statistică pentru toate clasele.
4. Raportul generat este atât în format grafic, cu posibilitatea filtrării afișării în funcție de tipul de absențe sau totalul acestora, cât și în format tabelar.
Tabelul prezent în partea de jos a paginii afișează desfășurat pe elevi și clase, suma absențelor înregistrate. Totalul regăsit în partea de jos, reprezintă însumarea pe coloana a datelor generate.
5. Întreaga pagină a statisticii generate se poate exporta în format pdf, apăsând click pe opțiunea Listează. Partea tabelară se poate salva într-un fişier excel prin apăsarea opțiunii Salvează raport.